Om forfatterne

Louise Byg Kongsholm

Louise Byg Kongsholm er administrerende direktør i og ejer af pej gruppen – scandinavian trend institute og skrev tilbage i 2002, da hun var studerende i Aarhus, den første danske bog om trendsociologi sammen med stifteren af pej gruppen, Poul Erik Jakobsen. Bogen udkom igen i 2003 i en revideret udgave og har siden da været grundlaget for pej gruppens eget arbejde, været anvendt i konsulent- arbejde og fungeret som undervisningsmateriale på mange skoler.

Louise Byg Kongsholm har en teoretisk baggrund som cand.merc. i strategi og ledelse og har boet flere år i udlandet. Hun har arbejdet som strategikonsulent hos henholdsvis Junior Consult i to år og Lego i fem år og har været en del af pej gruppen siden 2007, hvor hun som det første skrev en bog om forbrugeradfærd gennem livets 17 faser.

I 2011 overtog hun ejerskabet og ledelsen af pej gruppen og er i dag både administrerende direktør, forfatter, foredragsholder, trendekspert og konsulent samt chefredaktør på to brancheblade; TØJ og 365DESIGN samt trendtidsskriftet TID & tendenser. I 2014 var hun medforfatter til ’Cross Channel – fuld integration eller pengene tilbage’, der handler om fremtiden for detailhandlen. Bogen blev hurtigt en bestseller, er udkommet i tredje udgave og har affødt mange foredrag og større konsulentopgaver.

Følg / connect med Cathrine Gro Frederiksen på twitter: @cathrineslife, Instagram: @cathrinefrederiksen & @alikelihood eller på www.alikelihood.com / www.cathrinefrederiksen.com

Cathrine Gro Frederiksen

Cathrine Gro Frederiksen arbejder som trendspotter og konceptudvikler. Siden 2010, hvor hun grundlagde sit firma Alikelihood, har hun arbejdet i et spændingsfelt mellem trendspotting, strategiske prognoser, design og iværksætteri. Hun har allerede oplevet stor succes på den skandinaviske trendscene og rådgivet mange store og mellemstore virksomheder, primært i fødevare- og livsstilsbrancher, om trends fra mikro- til meganiveau, samt hvordan man kan bruge disse i sit strategi- og udviklingsarbejde.

Cathrine Gro Frederiksen blev i 2010 uddannet Business Designer fra den internationalt anerkendte iværksætter- og designskole Kaospiloterne i Aarhus. Hun har boet i Berlin, hvor hun blev undervist i tegning/skitsering af idéer, og efterfølgende boet i Kina, hvor hun i samarbejde med sine medstuderende udgav bogen ’Urban Recipes’, en DIY inspirationsbog med 100 idéer til at skabe et bedre liv i byer. Siden flyttede hun til Canada, hvor hun var i lære hos Idea Coutures strategic foresight afdeling.

Siden 2012 har hun været en aktiv del af at udvikle den danske fødevareindustri og madkultur, blandt andet via sit engagement i at bringe det internationale koncept Restaurant Day til Danmark og ikke mindst som medlem af fødevareminister Dan Jørgensens Måltidstænketank i 2015.